HOLD DIG KONKURRENCEDYGTIG

I 2020 vil 1 ud af 4 biler være udstyret med automatgear og alene sidste år steg salget af biler med automatgear i Danmark med 50 %. Biler med automatgear har behov for et olie skift for hver 50.000 – 60.000 kørte kilometer, afhængig af kørselsmønstret. Dermed bliver olie skylning af gearkasser en vigtig del af værkstedernes fremtidige arbejde. Vi er klar til at gøre denne udfordring til en god forretningsmulighed med vores helt nye CH-8200 ATF maskine.

Den manuelle måde at skifte olien i en automatgearkasse vil i gennemsnit kun udskifte 30-50 % af den gamle olie og muligheden for en forkert håndtering kan forårsage stor skade på gearkassen. Opgrader dit værksted og få en mere effektiv udnyttelse af din sparsomme tid med en fuldautomatisk olieudskiftningsmaskine. Maskinen kobles på mellem gearkassen og oliekøleren, således at den kan foretage en skylning af gearkassen. Derefter aftappes den gamle olie og erstattes med den nye olie.

Champion´s fuldautomatiske CH-8200: En opgradering af dit værksted

  • Bedste teknologi i sin klasse
  • Ingen krydskontaminering takket være dens dynamiske skylle kraft, der eliminerer rester og aflejringer.
  • Udskiftelige tanke til forskellige transmissions væsker.
  • Boost funktion til traditionelle gearkasser.
  • Dipstick funktion til forseglede gearkasser.
  • Registrerer automatisk skylle retningen ved hjælp af følsomme tryk- og temperatur sensorer.
  • Dækker alle CVT, DCT og DSG gearkasser med op til 30 forskellige adaptere

 

Vedligeholdelse af en automatgearkasse er særdeles vigtigt og bør prioriteres lige så højt som vedligeholdelse af motoren. Mange værksteder finder det ikke nødvendigt at skifte olien i en automatgearkasse da der er tale om et lukket system, men dette er en stor misforståelse da olien i en automatgearkasse ofte bliver meget varm. Når olien bliver varm vil den over tid oxidere og additiverne bliver brændt af. Med andre ord betyder det at formuleringen fra producenten ikke længere fungerer optimalt og dermed lever olien ikke længere op til kravene fra bil producenten. Ofte vil det føre til at der dannes slam i filter og ventilhus og dette vil få store konsekvenser for gearkassen og dens funktion.

Vi oplever ofte når vi er ude hos værkstederne og demonstrere vores olieudskiftningsmaskine, at der er for lidt olie på bilens gearkasse – dette kan også vise sig at være et katastrofalt problem for en automatgearkasse – derfor er det en god ide at få foretaget en skylning af gearkassen.